miercuri, 1 septembrie 2010

Depeşă ministrului apărării naţionale

Domnului

Gabriel Oprea

MINISTRUL APĂRĂRII NAȚIONALE

Domnule ministru,

Sunt Chițu Florin, colonel în rezervă şi pentru că sunt nesimţit şi tot vă supăr pentru că mănânc banii statului de pomană, deşi aţi fost rugat de unii camarazi de-ai noştri, la care rugăminte achiesez şi eu, să ne împuşcaţi, după o lungă „cujetare”, în care scârba (sila, greaţa şi alte de-astea) a fost înlocuită cu revolta şi ura, am găsi de cuviinţă să vă adresez o depeşă deschisă, că tot se poartă, prin care să-mi exprim întreaga mea obidă faţă de ilustra dumneavoastră personalitate şi pentru demersurile pe care le întreprindeţi pentru slava Armatei române şi a celor care o slujesc, fie ei activi sau în rezervă.

De-a lungul istoriei sale nu cred că Armata României să fi avut în fruntea ei un ministru mai obedient și mai fățarnic decât dumneavoastră, cel care în prezent, spre disprețul foarte multora dintre noi, conduceți destinele acestui minister. Şi, pentru că mă adresez unui profesor universitar, trebuie să argumentez acest laudaţio.„Tolba” este plină cu foarte multe exemple, dar n-am să mă refer decât la ultima care, după părerea mea, este cel mai concret exemplu prin care vă manifestaţi dispreţul faţă de rezerva armatei, umilind-o şi jignind-o în acelaşi timp. Este vorba de Comunicatul de presă nr. 223 din 25.08.2010.

Comunicatul începe cu o efervescenţă revoluţionară, demn de un veritabil Caţavencu:Conducerea Ministerului Apărării Naţionale întreprinde toate demersurile instituţionale, inclusiv la nivel parlamentar, pentru ca, în această perioadă economică dificilă prin care trece ţara noastră, reglementarea sistemului de pensii militare şi recalcularea lor să nu afecteze cadrele militare care şi-au dedicat întreaga viaţă slujirii ţării, sub jurământ militar, printr-o muncă plină de greutăţi şi riscuri.” Citind aceste cuvinte am simțit o adâncă emanație patriotică încât stimabile ar trebui să vă adresez cele mai neaoșe elogii, dar nu cred că pot să mă ridic la nivelul dumneavoastră de educaţie aşa că renunţ. Dacă-mi permiteţi, pentru că sunteţi general de justiţie militară, v-aş întreba de ce nu întreprinde conducerea ministerului şi toate demersurile juridice pentru reglementarea sistemului de pensii militare, pentru că, după cum merge treaba, în curând n-o să mai avem acest sistem? De asemenea, dacă tot vă doare la bască de modul cum suntem afectaţi de recalcularea pensiilor, de ce o faceţi? Apropo, domnule general de justiţie militară, v-aş ruga să ne explicaţi şi nouă celor care nu avem o pregătire juridică, pe ce considerente legitime şi legale se fundamentează opera asta de recalculare a pensiilor? Oricum această întrebare v-am mai adresat-o odată, în public şi în loc de un răspuns pertinent, aşa cum i-ar fi stat bine unui ministru, unui general de justiţie militară, unui profesor universitar, unui conducător de doctorat, aţi dat din umeri ca …. dar mai bine categorisiţi-vă singur şi să nu vă faceţi griji că nu aştept răspuns.

Să mergem mai departe. „Ordinul ministrului apărării naţionale nr. M.101 este în primul rând menit să înlăture un circuit birocratic nedrept, pe care pensionarii militari trebuiau să îl parcurgă în procesul de recalculare a pensiilor, astfel încât efortul în acest demers va reveni instituţiei militare. Prin organizarea mai multor grupuri de lucru şi consultări cu specialiştii din sistemul de apărare, ordine publică şi siguranţă naţională şi cu reprezentanţii asociaţiilor cadrelor militare în rezervă şi în retragere, M.Ap.N. a identificat o soluţie corectă, care reflectă deopotrivă respectul pentru pensionarii militari şi pentru activitatea desfăşurată de aceştia în cadrul Armatei Române şi în slujba statului român.” Efectiv citind acest aliniat transpir şi sunt gâtuit de emoţie şi cred că foarte, dar foarte mulţi dintre camarazi v-ar gâtui şi pe dumneavoastră de emoţie pentru grija ce ne-o purtaţi. Dar am o nedumerire: de ce trebuie ca eu, în calitate de pensionar militari, să parcurg procesul de recalculare a pensiilor? Vă rog de asemenea să ne explicaţi dacă soluţia asta corectă este şi legală? Eu unul, domnule ministru, conform acestei soluţii mă simt ca şi cum aş fi un evreu într-un lagăr de-al lui Hitler, căruia i se dă, înainte de a fi ars în cuptor, hrană din belşug şi haine curate, apoi îl bagă la duş ca să-l poată apoi „rumeni” la cuptor. Sunteţi extraordinar de cinic. Obrăznicia dumneavoastră a atins dimensiuni apocaliptice.

Dar nu v-aţi oprit aici pentru că: „Alături de această iniţiativă, eforturile M.Ap.N. pentru menţinerea la acelaşi nivel, în urma recalculării, a pensiilor militare mai mici de 3000 de lei, sunt un semnal ferm de susţinere a drepturilor pensionarilor militari. Ministrul apărării naţionale consideră că statul trebuie să îşi respecte obligaţiile faţă de militari, de pensionarii militari şi veteranii de război, aşa cum aceştia au slujit ţara, în virtutea jurământului militar. Acest principiu a constituit punctul de plecare în demersurile privind drepturile militarilor, pensionarilor militari şi veteranilor de război şi va sta în continuare la baza oricăror iniţiative şi acţiuni ale ministerului în acest domeniu.” Am impresia că dumneavoastră ne credeţi nişte imbecili, credeţi că rezervişti sunt doar o masă de manevră pe care puteţi s-o folosiţi cum vreţi. Păi unde, în actele normative la care faceţi referire, se regăseşte vreo normă care să stipuleze că pensia a cărei cuantum sub 3000 de lei nu va scădea? Considerentele dumneavoastră îmi provoacă greaţă, dar încerc să nu dau în hepatită pentru că nici măcar medicamente nu ne mai asiguraţi. Cum îşi respectă statul obligaţiile faţă de militari? Care principiu? Păi, iar mă abţin să nu devin vulgar pentru că nici atâta nu meritaţi, prin demersurile întreprinse, printre care şi votarea de către dumneavoastră a acestei legi aberante, încălcaţi, domnule ministru, general de justiţie militară, o serie de principii de drept printre care şi cel privind neretroactivitatea unei legi. Sunteţi cel mai mare fanfaron şi sincer meritaţi o diplomă, aşa cum aţi acordat la Cluj celor care, asemenea dumneavoastră, au fost alături de armată şi au votat cumplita Lege nr. 119/2010. Vreţi să daţi impresia că vă luptaţi cu sistemul, dar sunteţi parte integrantă din el şi sunteţi o „sculă” a „încrucişătorului” Băsescu, vorba unuia care sigur vă simpatizează.

Nu mai continui cu analiza pe text pentru că m-am liniştit. Dacă vă ocupaţi de toate e bine. Mai am o nedumerire şi zău că-i ultima: de ce trebuie să fac cerere la centru militar? Eu am o pensie pe care o primesc legal şi legitim. De ce ţineţi cu atâta ardoare să fac cerere de recalculare? Dacă doriţi să-mi recalculaţi pensia n-aveţi decât s-o recalculaţi, eu nu fac nici o cerere pentru că eu o vreau în continuare pe cea pe care conform Legii 164/2001 o primesc în prezent.

În final, domnule ministru, v-aş mai ruga să faceţi tot ce vă stă cu putinţă, să obţineţi şi gradul de mareşal, pentru că, dacă „toate demersurile” vă ies, meritaţi, să vă vedem tabloul în galeria mareşalilor României, unde să pot trece prin faţa mareşalilor Prezan, Averescu şi Antonescu şi să-i venez, iar când trec prin faţa dumneavoastră să vă spun tot necazul care-mi stă în gât.

Aşa să vă ajute Dumnezeu!

Col (r) Chiţu Florin

7 comentarii:

  1. Felicitari Clujului meu iubit,tuturor din scmdcluj
    Oare la DEPESA se raspunde?Afisati-o si la intrare in casa armatei sa o vada si cei din ancmrr[de la etaj]Cu deosebit respect col ret POP
    [of, da nu mai ajung odata iar la cluj?]

    RăspundețiȘtergere
  2. Am uitat sa va spun ca v-am facut reclama si pe -roarmy230-cred ca nu am gresit?

    RăspundețiȘtergere
  3. Domnule colonel , va felicit si astept sa reusim in demersurile noastre. Vrea ca in curand sa mananc si sa beau o bere impreuna cu colegii de la Cluj pe haina plin de stele si de jeg a generalului de carton. Clujul esti in frunte .

    RăspundețiȘtergere
  4. Va citim si citam ... integral!
    Felicitari,
    domnule si domnilor colegi! V.Burcu
    http://scmdfiliala1mehedinti.blogspot.com/

    RăspundețiȘtergere
  5. Felicitari dvs si celor de la Cluj!

    Cu toata consideratia,
    A. Winzer

    RăspundețiȘtergere
  6. Tot respectul pentru dl. colonel Chitu. Dupa o astfel de epistola, parca incep sa-mi amintesc ca tot Ardealu-i fruncea (cu exceptia piticului atomic ce speram sa fie curand "reloaded").

    Cu stima,
    Cdor.(r) GB

    RăspundețiȘtergere
  7. Eu am trimis aceasta epistola;
    SEFULUI DIRECTIEI FINANCIAR CONTABILE
    SEFULUI SERVICIULUI PENSII MILITARE
    Stimaţi colegi.

    Subsemnatul Col.(Rz) Ing. ……………….CNP ……………….dosar de pensie nr. ................, domiciliat…………., ………………………………..., va informez pe aceasta cale ca nu sunt de acord cu recalcularea (diminuarea) pensiei militare. Ca urmare, va informez ca nu voi semna si nu voi depune la Centru Militar Zonal cerea tip din Ordinul Ministrului M 101/23 August 2010, publicat in Monitorul Oficial nr 606 din 26 August 2010.
    Daca in virtutea ordinelor primite sunteți obligat sa-mi recalculați pensia, puteți cere dumneavoastră arhivelor militare si civile eliberarea documentelor necesare, întrucât aveţi toate datele necesare obţinerii veniturilor reale in dosarul de pensie.
    Va reţin atenţia, cu deosebit respect, ca nu puteţi face recalcularea pensiei ţinând seama de prevederile Art.5, alin(4) din Legea 119/2010 (recalcularea pe baza salariului mediu brut pe economie), întrucât aveţi la dispoziţie toate datele necesare obţinerii veniturilor reale, acestea găsindu-se in arhivele structurilor aparţinând M.Ap.N. .
    Va informez ca-mi rezerv dreptul de a acţiona in instanţa instituţia pe care o conduceţi in cazul diminuării pensiei, dar si al recalculării acesteia neţinând seama de veniturile mele reale obţinute pe timpul carierei.

    Cu stima,
    Col. Ing. (Rz)
    Ionel ……….

    VA RECOMAND SA MA URMATI, APOI, MAI VEDEM!
    ASTEPT OPINIILE D-VOASTRA PE ADRESA DE EMAIL nelumircea@yahoo.com

    RăspundețiȘtergere