miercuri, 17 februarie 2021

Am fost veteran trei luni

Uite că în vara lui 2018 am aflat și eu de o lege care mi-ar oferi titlul de veteran onorific și o mică recompensă materială ca o contravaloare a serviciilor prestate în condiții de risc. În toamna aceluiași an mi-am depus cererea la CMZ Cluj. În noiembrie 2019 am aflat că primisem titlul încă din februarie. Am primit o adevetință pentru primărie, cât despre una pentru eliberarea unui abonament de transport gratuit nu s-a putut, nu știu din ce motiv. Poate nu am fost destul de îndrăzneț să-mi cer dreptul. Oricum, nu înțeleg de ce un oarecare care beneficiază de un drept mai trebuie să ceară birocratic să fie pus în uzul dreptului. Legitimație de veteran onorific nu am primit. Mi-a fost dată prin noiembrie 2020. Acum constat cu stupoare că pot să-mi fac necesitățile pe ea. Noua lege 168/2020 aprobată de maeștrii Iordache și Cazanciuc ne-a șters prin frumoase speculații de cuvinte din drepturi. Tot cum au fost înlăturați o parte din revoluționari că nu erau chipurile esențiali, așa am fost și noi, deoarece termenul "zonă de misiune" a fost definit ca "spațiu în afara teritoriului României". S-a dus naibii tot serviciul de luptă permanent împotriva aviației inamice, fiindcă cineva a comis o etoare ? Nu cred ! E mai degrabă șmecherie ieftină. Și mai distruși decât mine sunt colegi care înainte de 1990 au efectuat misiuni în Angola etc. Ei bine, acelea nu erau poate în favoarea statului român, nu-i așa domnilor legiuitori ? Ei bine, am fost și eu veteran timp de trei luni. Că pe urmă au venit goții și Traian i-a lăsat să se stabilească în Dacia.