miercuri, 3 noiembrie 2010
"Las' că pe voi vă-nlocuieşte !"
Iată, la câteva zile de la sărbătoarea din 25 octombrie un eveniment nefericit umbreşte iarăşi inimile noastre. Înzestrarea necorespunzătoare a aviaţiei militare adaugă încă o tragedie la şirul celor săvârşite deja până acum. Doi piloţi de valoare, doi camarazi apropiaţi, se sting din viaţă în floarea vârstei şi a puterii creatoare, din cauze care nu li se pot imputa, ci doar pentru că guvernul Boc nu a găsit resursele de finanţare pentru o primă tranşă de plată în valoare de 750 milioane de dolari până la 3 august 2010. După cum ştiţi, CSAT a aprobat în luna martie a.c. propunerea MApN de cumpărare de la partenerul NATO a 24 de avioane multirol F16, în uz. Acum, ce-i drept e drept, cică suntem în criză şi nu sunt bani. Dar, parcă în 2008-2009 nu eram în criză. Ce să mai vorbim. De 20 de ani statul acesta nu reuşeşte să cumpere nişte amărâte de avioane care să garanteze cu o probabilitate convenabilă viaţa piloţilor militari. Ori poate că nu vrea ? În cazul ăsta de o meschinărie remarcabilă se dovedeşte că nu face altceva decât să preia şi să continue vechile metehne ale statului socialist anterior. Şi legat de asta vreau să vă povestesc o întâmplare. Trecuseră mai mulţi ani de la 1980 înainte şi în regimentul nostru de artilerie antiaeriană fuseseră aduse nişte moderne puncte de comandă de baterie din arma geniului, bunkere care îngropate în pământ rezistau chiar şi la explozia unei bombe de aviaţie de mic tonaj. Drept să vă spun am fost mirat şi plăcut surprins de grija partidului, a statului şi a armatei pentru vieţile noastre. Cu mari eforturi şi hei-rup soldăţesc am reuşit să montăm şi să punem în funcţiune adăpostul. Nu conteneam să mă deplasez într-un dute-vino perpetuu din mijlocul tunurilor mele pînă în adâncimea bunkerului protector. Dar - ştiţi bine că Aghiuţă îşi vâră mereu coada pe unde nu trebuie, chiar şi în minţile noastre - la un moment dat un gând tulburător puse stăpânire pe mine. Păi, bine, bine - mi-am zis eu - dacă bomba asta explodează deasupra adăpostului, atunci asta înseamnă că scapă numai căpitanul (comandantul bateriei) în timp ce noi vom fi făcuţi praf şi pulbere. De, gând prostesc de locotenent. Dar, atunci cum vom continua lupta ? Tulburat de tot felul de îndoieli, mi-am zis că ce-ar fi să-l întreb pe şeful venit de departe să ne aducă adăposturile.
- D-le lt.colonel, permiteţi să raportez !O bombă de-aia de care ne-ati povestit care explodează deasupra bunkerului pe noi ne omoară ?
- Vă omoară, măi tovarăşe locotenent, sigur că vă omoară.
- Bine, dar atunci, tovarăşul căpitan care scapă cu viaţă din adăpost cum continuă lupta ? [Vizibil încurcat şi stând parcă să râdă şi să plângă a spus]
- Las' că pe voi vă-nlocuieşte !
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Hibele care au condus la prabusirea recenta a MIG-21, erau cunoscute inca din 2002 si nu s-a acceptat nici o propunere de remediere a lor :
RăspundețiȘtergerehttp://www.cdep.ro/pls/parlam/interpelari.detalii?idi=3937&idl=1
Constrinsi de restrictiile bugetare care nu le-a permis sa cumpere avioane de generatia a 5-a, sefii SMAVA au creat un curent deosebit de periculos in aviatia militara. I-au incurajat pe pilotii sai sa incalce limitele de siguranta ale MIG-21 doar pentru a se lauda ca Lancer-ul nou creat, rivalizeaza cu F-16, F-18, Eurofighter. Fals, pentru ca d.p.d.v. tehnica a pilotajului avionul a ramas cu aceleasi hibe aerodinamice si de cinematica a motorului din proiectare ( fiind din generatia a 2-a de avioane reactive, caracterizat prin fuselaj similar unei rachete, fara prea multa portanta ) .
Trebuie sa mai stiti ca exista un consiliu de metodica si securitate a zborului la SMAVA compus din citiva sefi care si-au batut joc de viata acestor piloti. In aviatiile NATO care zboara F-16, F-18, Eurofighter, Rafale, mult mai usor de pilotat si care se preteaza la manevrele acrobatice strinse ( strict in limita de siguranta a specificatiilor tehnice ale avionului ), media e de 150 de ore pe an. Cpt. Cmdr. Chiriţă, mi-a fost subordonat la Borcea, avea 43 de ani si 940 ore pe MIG-21. Adica o medie cu putin peste 40 de ore pe an.
Cititi va rog acest paragraf dintr-un articol de propaganda :
http://www.romanialibera.ro/exclusiv-rl/reportaj/primii-piloti-pentru-f16-132200.html
In articol se vorbeste de Stancu pe care l-am avut subordonat la Borcea. Ca ore de zbor si pregatire, Stancu nu e prea departe de Chirita. Luca Dorel a fost comandantul regimentului 86 inca din 1989 si isi planifica anual peste 100 de ore de zbor, existind ani in care a zburat si 250 de ore. Uitati-va la exercitiul de acrobatie al lui Stancu si urmariti cursorul din stinga ca sa vedeti de cite ori lasa sa-i scada viteza sub 33 ( 330 km/h-viteza limita de evolutie in zbor orizontal ). Uneori ajunge si inclinat cu 30 ( 300 km/h ). Si mai acultati de cite ori il atentioneaza ( alpha ) ca a depasit unghiul de incidenta critic :
http://www.youtube.com/watch?v=90Lk5MTzWn0&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=YlpyMbXdj1w
Asta nu e curaj, ci inconstienta dublata de noroc. Nesanctionat, ci incurajat de responsabilii cu securitatea zborului. Propagand astfel o metodica de instruire si exemplu pozitiv in aviatie, care ucide piloti.
Atunci cum poti cere tu, SMAVA, de la pilotii tai sa depaseasta limitele de proiectare a MIG-ului, stiind ca din 2006, datorita neinlocuirii MIG-21, ai limitat si numarul de ore de zbor pe cap de pilot la 20 pe an ?
Hibele care au condus la prabusirea recenta a MIG-21, erau cunoscute inca din 2002 si nu s-a acceptat nici o propunere de remediere a lor :
RăspundețiȘtergerehttp://www.cdep.ro/pls/parlam/interpelari.detalii?idi=3937&idl=1
Constrinsi de restrictiile bugetare care nu le-a permis sa cumpere avioane de generatia a 5-a, sefii SMAVA au creat un curent deosebit de periculos in aviatia militara. I-au incurajat pe pilotii sai sa incalce limitele de siguranta ale MIG-21 doar pentru a se lauda ca Lancer-ul nou creat, rivalizeaza cu F-16, F-18, Eurofighter. Fals, pentru ca d.p.d.v. tehnica a pilotajului avionul a ramas cu aceleasi hibe aerodinamice si de cinematica a motorului din proiectare ( fiind din generatia a 2-a de avioane reactive, caracterizat prin fuselaj similar unei rachete, fara prea multa portanta ) .
Trebuie sa mai stiti ca exista un consiliu de metodica si securitate a zborului la SMAVA compus din citiva sefi care si-au batut joc de viata acestor piloti. In aviatiile NATO care zboara F-16, F-18, Eurofighter, Rafale, mult mai usor de pilotat si care se preteaza la manevrele acrobatice strinse ( strict in limita de siguranta a specificatiilor tehnice ale avionului ), media e de 150 de ore pe an. Cpt. Cmdr. Chiriţă, mi-a fost subordonat la Borcea, avea 43 de ani si 940 ore pe MIG-21. Adica o medie cu putin peste 40 de ore pe an.
Cititi va rog acest paragraf dintr-un articol de propaganda :
RăspundețiȘtergerehttp://www.romanialibera.ro/exclusiv-rl/reportaj/primii-piloti-pentru-f16-132200.html
“Pregatiri de miting"
In articol se vorbeste de Stancu pe care l-am avut subordonat la Borcea. Ca ore de zbor si pregatire, Stancu nu e prea departe de Chirita. Luca Dorel a fost comandantul regimentului 86 inca din 1989 si isi planifica anual peste 100 de ore de zbor, existind ani in care a zburat si 250 de ore. Uitati-va la exercitiul de acrobatie al lui Stancu si urmariti cursorul din stinga ca sa vedeti de cite ori lasa sa-i scada viteza sub 33 ( 330 km/h-viteza limita de evolutie in zbor orizontal ). Uneori ajunge si inclinat cu 30 ( 300 km/h ). Si mai acultati de cite ori il atentioneaza ( alpha ) ca a depasit unghiul de incidenta critic :
http://www.youtube.com/watch?v=90Lk5MTzWn0&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=YlpyMbXdj1w
Asta nu e curaj, ci inconstienta dublata de noroc. Nesanctionat, ci incurajat de responsabilii cu securitatea zborului. Propagand astfel o metodica de instruire si exemplu pozitiv in aviatie, care ucide piloti.
Atunci cum poti cere tu, SMAVA, de la pilotii tai sa depaseasta limitele de proiectare a MIG-ului, stiind ca din 2006, datorita neinlocuirii MIG-21, ai limitat si numarul de ore de zbor pe cap de pilot la 20 pe an ?